Hoe KPMG alles uit SCOM haalt en zo machines monitort, werkzaamheden inzichtelijk maakt en kosten reduceert
“We werkten al met SCOM, Microsoft System Center Operations Manager, maar we wilden meer: niet alleen de machines monitoren, maar ook de werkzaamheden rond de kerndiensten van de IT-afdeling inzichtelijk maken,” vertelt Eric van den Broek, CIO IT & Facilities bij KPMG. InSpark hielp om de mogelijkheden van SCOM beter te benutten.
Management packs op maat
Een aantal relevante management packs, waarmee je proactief onderdelen als servers, netwerk en virtualisatie bewaakt, werd gefinetuned en op maat afgeleverd. Ook het eigen management pack van InSpark – dat voor de BlackBerry – werd ingezet. Hiernaast bood InSpark een efficiënte oplossing voor de uitrol van pc’s, waarbij het rekening hield met branchespecifieke eisen. Door de mix van besturingssystemen, waaronder Windows XP en Vista, was dit voorheen zeer arbeidsintensief. Met System Center Configurations Manager (SCCM) automatiseerde InSpark dit proces.
Kosten en gegevens in control
Resultaat van de inspanningen van InSpark: een effectief gemonitorde IT-omgeving en soepele, snelle uitrol van pc’s. Bovendien krijgt KPMG door verbeterd inzicht ook nog eens meer grip op licentiekosten. De verbeteringen zorgen voor een welkome kostenbesparing, aangezien KPMG veel meer taken in huis kan uitvoeren. Van den Broek is tevreden over de samenwerking met InSpark: “InSpark trekt geen grotere broek aan dan het kan waarmaken. Het biedt een goede service, ze kwamen zelfs een keer onverwacht langs. Dat hebben we als heel prettig ervaren. Er werd goede documentatie geleverd en ze toonden flexibiliteit.”
“Al jarenlang is InSpark onze partner voor Microsoft-oplossingen. Na monitoring en werkplekbeheer hielpen ze ons in 2014 onze proces tooling te vervangen door SCSM. Nu leveren we onze diensten nog beter en sneller. Momenteel werken we met InSpark samen om ons VMware-platform te vernieuwen naar Hyper-V. We zien de samenwerking als een strategisch partnership.”
Eric van den Broek, CIO IT & Facilities bij KPMG
De keuzes die we samen met KPMG maakten
- Om SCOM beter te benutten werd een aantal relevante management packs gefinetuned en op maat afgeleverd.
- Ook het eigen management pack van InSpark – dat voor de BlackBerry – werd ingezet.
- Met System Center Configurations Manager (SCCM) automatiseerde InSpark het proces om pc’s soepel en snel uit te rollen.
En tot slot: nog wat achtergrond over dit project
Van den Broek: “Elk jaar vindt bij KPMG een interne audit plaats en daarbij sparen we onszelf niet. Simpel gezegd kijken we bij zo’n audit of onze informatiehuishouding voldoet aan onze strenge eisen. Klanten en medewerkers moeten er immers op kunnen vertrouwen dat er niet onbedoeld gegevens in andere handen terecht komen.” KPMG was niet tevreden over de bestaande middelen hiervoor en schakelde InSpark in.